نکات مهم در تغذیه تجهیزات مکانیکی، داکت برق و دیزل ژنراتور ساختمان

  • نقشه تغذیه تجهیزات مکانیکی در تمامی فضاها و طبقات شامل نمایش تجهیزات و آدرس خطوط تغذیه باشد
  • جداول مشخصات برقی تجهیزات مکانیکی در پلان های برق رسانی ارائه گردد و در هر مرحله ارسال نقشه ها منطبق با آخرین تغییرات سیستم های مکانیکی باشد
  • داکت های برق در تمامی نقشه های سیستم های مختلف قرار داشته و جعبه تقسیم ها و سایر تجهیزات لازم در آن نمایش داده شود
  • پیش از شروع طراحی لازم است با هماهنگی معمار و بررسی تداخل با سازه، داکت برق پروژه در تمامی طبقات مشخص گردد
  • در خصوص محل قرارگیری دیزل، با هماهنگی بخش مکانیک به دودکش، خروج هوای گرم رادیاتور و تامین هوای تازه توجه گردد
  • محل تابلو برق در پلان ها و رایزر دیاگرام مشخص گردد
  • پیش از ارسال نهایی نقشه ها و همچنین در مرحله تطبیق چهار رشته محل داکت های برق و مکانیک کنترل مجدد گردد
  • در صورت تعدد اگزاست فن های بام برای مجموعه آنها تابلو برق مجزا منظور شود
  • در خصوص تغذیه سیستم داکت اسپیلیت، در صورتیکه تامین گرمایش توسط پکیج و پنل داخلی صورت می گیرد لازم است جهت پنل داخلی خط تغذیه مجزا از تابلو برق واحد منظور گردد
  • در فیدر تغذیه آسانسور، بوستر پمپ ها، چیلر و سایر تجهیزاتی که تابلو برق مجزا دارند، تجهیزات حفاظت موتوری نیاز نیست
  • برای کلیه تجهیزات موتوری مشاعات (اگزاست فن ها ، پمپ ها و …) امکان کنترل اتوماتیک فراهم شود
  • جهت تغذیه تجهیزات موتورخانه توجه شود که تجهیزات رزرو خط تغذیه نیاز دارند ولی دیماند آنها در محاسبات صفر منظور می گردد
  • در صورت تغذیه چیلر از برق نرمال، تجهیزات مربوط به آن (مانند برج خنک کننده و …) نیز از برق نرمال تغذیه شود
  • جهت تعیین ضرائب کاهش توان دیزل، به نشریه جزئیات اجرایی تاسیسات برقی سازمان مدیریت مراجعه شود
  • جهت مجموعه بوستر پمپ یک فیدر با توجه به ماکزیمم دیماند ممکن منظور گردد

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *